Jak rozeznat kvalitní servis od pochybného?

Mezi autoservisy a jejich přístupem k práci a komunikaci mohou být výrazné rozdíly. Někde poznáte serióznost servisu hned po vstupu do dveří, jindy můžete být nemile překvapeni až při předání auta a faktury. Podle čeho poznáte, že vašemu vozidlu dostane nejlepší péče?

Foto: Artem Podrez, Pexels

Obsah článku:

První dojem z autoservisu

 

Solidní provozovny si dávají záležet na přístupu k zákazníkovi i na vzhledu kanceláře a opravny. Jestliže se vám nelíbí způsob komunikace, neorganizované vrakoviště či špinavé prostředí, bude lepší jít o servis dál. Vyplatí se i předem projít online reference zákazníků konkrétní firmy či se poptat po známých.

Top autoservisy se snaží zákazníkovi proces zpříjemnit snadnou online rezervací termínu, kávou v přijímací kanceláři, občerstvením, bezplatným připojením k wi-fi či pohodlnými křesly a zároveň poskytují široký rozsah služeb. Například autorizovaný prodejce ADO – Autodružstvo nabízí kromě nových a ojetých vozů Škoda a Citroën také komplexní autoservis, řešení pojistných událostí či sjednání výhodného financování a pojištění. Na jednom místě tak najdete všechny služby, které potřebujete.

 

Vystavení zakázkového listu

 

Zakázkový list by měl být samozřejmostí, ale ne všechny autoservisy se tím řídí. Díky fyzické objednávce však předem znáte odhad oprav i finální ceny. Kromě toho by měl dokument obsahovat i vaše jméno, kontakt a údaje o vozidle včetně stavu paliva a počtu najetých kilometrů.

 

Nízká cena není vše

 

Jestliže se snažíte na opravě ušetřit, porovnejte nabídky od více autoservisů. Ceníky byste měli najít na jejich webových stránkách, případně se cenové rozpětí dozvíte po telefonu. Podezřele nízká cena by neměla být lákadlem, ale naopak varováním – úspora se nejčastěji projevuje nekvalitními materiály a součástkami, nízkou úrovní služeb či opravárenského vybavení. Následky pak mohou vést k dalším opravám, jež z vaší peněženky ušetřené bankovky stejně vytáhnou.

 

Oprava svépomocí

 

U drobných oprav či při základní údržbě vozidla si můžete vypomoci sami nebo s pomocí známých. U větších problémů se ale vyplatí svěřit auto odborníkům. Kromě jejich zkušeností a profesionálního vybavení převedených do kvalitně odvedené práce získáte i nárok na případnou reklamaci (vztahuje se na náhradní díly i na samotnou práci).

TIP: Nepojízdné auto? S havarijním pojištěním od ČSOB Pojišťovny máte vždy k dispozici asistenční služby, které vám například odtáhnou vozidlo do nejbližší opravny. Navíc jej sjednáte online s 20% slevou!

 

Celková kontrola vozidla

 

Ať už do servisu přijedete s jakýmkoliv problémem, součástí opravy by měla být i preventivní prohlídka plechového pacienta. Může se stát, že diagnostika objeví netušenou závadu, o které vás solidní technik samozřejmě informuje a navrhne řešení. Zápis z diagnostiky (je vhodné si jej vždy vyžádat) jasně prokazuje nutnost opravy, účtenka od vyměněného dílu zase značkového dodavatele.

 

Opravit, nebo vyměnit?

 

Jednou ze známek kvality servisu je i upřednostňování opravy před automatickou výměnou součástky. Projednejte tyto možnosti předem, podle ochoty komunikace poznáte i zákaznický přístup opravny. Pokud proběhne výměna, můžete si poničenou součástku odvézt (třeba kvůli kontrole).

TIP: Znáte moderní metodu PDR, díky níž i na počkání vyřešíte důlky a promáčkliny v karoserii? Inovativní způsob opravy (zabývá se jím např. společnost VINICARS) má oproti tradičnímu postupu méně než poloviční náklady a probíhá bez lakování, čímž šetří čas i materiál.

 

Svému servismanovi musíte věřit

 

Transparentní přístup, příjemné prostředí a odborně odvedená práce – přesně to by ve vás mělo zanechat dojem při odjezdu z autoservisu v opraveném vozidle. Jestliže se vám na mysl derou myšlenky přesně opačné, je čas najít si nový a tentokrát poctivý servis, kde rozumějí svému řemeslu i řidičům.