Povodeň a záplava

Povodeň a záplava

V těchto dnech nás postihly vydatné dešťové srážky.
Doufáme, že se vám to nejhorší vyhnulo. Pokud jste se ale dostali do tíživé životní situace, stojíme při vás. Připravili jsme odpovědi na nejčastější dotazy a také rady, co dělat, pokud vás postihla povodeň nebo záplava.

Nedostupnost některých poboček


Z důvodu povodní jsou aktuálně zavřené některé postižené pobočky ČSOB Pojišťovny. Pokud zvažujete návštěvu naší pobočky, prosím, ověřte si, že není pobočka dočasně uzavřena. Pro nahlášení pojistné události doporučujeme využít hlášení pomocí on-line formuláře, ke kterému se dostanete zde.


Hlášení škody na majetku

Poškodila vám povodeň nebo záplava nemovitost nebo osobní věci?

Hlášení škody na vozidle

Poškodila vám povodeň nebo záplava vozidlo?

Nahlásit událost

Jak vám můžeme v těžké situaci pomoci

  1. Nabídkou zálohy  pro zahájení oprav. Pro urychlení je dobré o zálohu požádat už během on-line oznámení pojistné události. Při telefonickém oznámení vám možnost vyplacení zálohu nabídne operátor.
  2. Zrychlením likvidace pojistných událostí pro klienty s pojištěním pro případ povodně a záplavy.
  3. Vyplacením plnění na náhradní ubytování ve výši 30 tisíc Kč nebo 50 tisíc Kč dle sjednaného limitu ve smlouvě pro klienty, kteří jsou přímo zasaženi povodní a pokud je jejich byt neobyvatelný.
  4. Z pojištění zastavené nemovitosti umožníme vyplatit až 1 milion Kč.
    Je vaše nemovitost zastavená ve prospěch hypotéky nebo úvěru od nás?
    Pojištění zástavy je standardně "vinkulované" (vyplácené) bance. ČSOB Hypoteční banka a ČSOB Stavební spořitelna se rozhodly, že pojišťovny mohou z toho "vinkulovaného pojištění" vyplatit až 1 milion Kč přímo postiženým klientům.
    Výjimkou jsou případy demolice objektů, které budou řešeny individuálně.

Časté dotazy

  • Ano. Nejprve ale poškození co nejlépe vyfoťte, například tak, že pořídíte fotky s celkovým pohledem na zasaženou místnost. Poškozené věci prosím ponechte tak, jak jsou, pro případnou kontrolu technikem ČSOB Pojišťovny.

  • Prohlídku mobilním technikem je možné provést až po ústupu vody. Proto prosíme, abyste škody průběžně fotili, pokud vám to situace dovolí.

  • Náhradní ubytování vám zajistit nedokážeme, ale proplatíme vám náklady s ním spojené.  
    Pokud máte sjednané pojištění domácnosti a váš byt se stal v souvislosti s pojistnou událostí neobyvatelný, uhradíme prokázané náklady na přiměřené ubytování vás a spolupojištěných osob do limitu uvedeného ve vaší smlouvě. 

  • Pokud se atmosférické srážky ještě před dopadem na zem dostanou dovnitř stavby a tam napáchají škody (např. poškodí výmalbu na stropě nebo sadrokarton), pak se jedná o zatečení atmosférických srážek. Toto pojistné nebezpečí je pojištěno do limitu, který najdete ve své pojistné smlouvě.

    Pokud poškození nastalo v důsledku toho, že se z břehů vylil vodní tok, rybník nebo přehrada, pak se jedná o povodeň.

    Záplava pak označuje situace, kdy se v místě pojištění vytvoří souvislá vodní plocha, která zde nějakou dobu stojí nebo proudí. Záplava může nastat jak v důsledku povodně, tak i v důsledku poškození kanalizace nebo vlivem vytrvalých srážek. Zda máte sjednáno pojištění povodně a záplavy, zjistíte na své smlouvě.

Co dělat, pokud vás povodeň nebo záplava postihne

  1. Když už škoda vznikne, pokuste se v rámci možností zabránit vzniku dalších škod (viz preventivní opatření výše), ale nikoliv za cenu ohrožení vlastního zdraví nebo bezpečí.
  2. Když to bude bezpečné, můžete pořídit první fotodokumentaci vzniklých škod a sepsat rozsah poškození.
  3. Po zdokumentování a sepsání rozsahu poškození se může začít s odstraňováním následků a úklidem.
  4. S opravami neohrožujícími zdraví nebo majetek počkejte prosím do prohlídky pojišťovnou nebo na domluvu s technikem pojišťovny.
  5. Pokud jsou poškozeny věci, které mohou být hygienickým nebo ekologickým rizikem, vyfotografujte je a odneste na určené místo pro jejich svoz.
  6. Oznamte událost pojišťovně. Doporučujeme hlásit škodu on-line - během povodní očekáváme vysokou vytíženost naší linky a delší čekací doby.
  7. Doplnit požadované dokumenty (fotodokumentaci, pořizovací dokumenty k poškozeným věcem, faktury za opravu…) můžete i zpětně k již nahlášené události.