Oznámení pojistné události - Ztráta zaměstnání
Kdy ztrátu zaměstnání nahlásit?
Pojistnou událost nám oznamte neprodleně po datu splatnosti úvěrové splátky, která následuje po uplynutí karenční lhůty* sjednané v pojistné smlouvě. Aby vznikl nárok na uplatnění pojistné události, musí evidence na úřadu práce k tomuto datu stále trvat. V případě, že v pojistné smlouvě karenční lhůtu sjednánu nemáte, oznamte pojistnou událost po splátce, která následuje jako první po vašem zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání.
* karenční lhůta = pojistnou smlouvou stanovená lhůta, po kterou nevzniká nárok na pojistné plnění.
Co budete potřebovat k oznámení pojistné události?
- pracovní smlouvu
- doklad o skončení pracovního či služebního poměru
- doklad o evidenci na úřadu práce
- číslo pojistné smlouvy
Veškeré podklady si připravte před tím, než začnete on-line formulář vyplňovat. Podklady budete mít možnost vložit v průběhu oznámení.
Co je důležité vědět
Povinnost hradit splátky úvěru včetně poplatků za pojištění trvá i po oznámení pojistné události. Do sdělení výsledku likvidace proto nastavené splátky nepřerušujte. Po ukončení šetření je pojistné plnění vypláceno na účet banky, která ho následně použije k úhradě závazků z vašeho úvěrového účtu.
S karenční lhůtou
Bez karenční lhůty
Doložení trvající nezaměstnanosti
Aby mohlo docházet pravidelně k posuzování nároku na pojistné plnění, je nutné každý měsíc po datu splátky doložit trvající nezaměstnanost.
Co si připravit k ruce
- doklad o evidenci na úřadu práce nebo potvrzení o přiznání dávek podpory v nezaměstnanosti
Z doloženého podkladu musí být patrné, že evidence na úřadu práce, resp. přiznání dávek podpory v nezaměstnanosti nadále trvalo i k datu splatnosti v daném měsíci.