Oznámení pojistné události - Pracovní neschopnost
Kdy pracovní neschopnost nahlásit?
Pojistnou událost nám oznamte bez zbytečného odkladu podle zvolené varianty výplaty pojistného plnění. Aby vznikl nárok na pojistné plnění, musí doba trvání pracovní neschopnosti přesáhnout karenční lhůtu* sjednanou v pojistné smlouvě.
* karenční lhůta = pojistnou smlouvou stanovená lhůta, po kterou nevzniká nárok na pojistné plnění.
Co budete potřebovat k oznámení pojistné události?
- formulář Lékařská zpráva v závislosti na zvolené variantě výplaty pojistného plnění
- číslo pojistné smlouvy
Možnosti výplaty
Jednorázová výplata – pojistné plnění bude vyplaceno po skončení vaší pracovní neschopnosti
Pojistnou událost nám oznamte po ukončení pracovní neschopnosti. Předtím, než začnete vyplňovat on-line formulář, si připravte lékařem potvrzený formulář Lékařská zpráva potvrzující celý průběh vašeho léčení v pracovní neschopnosti. Podklady budete mít možnost vložit v průběhu oznámení.
Tato varianta výplaty pojistného plnění je vhodná pro pracovní neschopnosti, u kterých lze předpokládat trvání kratší než 2 měsíce – např. nemoci dýchací soustavy nebo úrazy typu podvrtnutí kotníku či nekomplikovaná zlomenina kosti.
Pravidelná výplata – pojistné plnění bude vypláceno pravidelně v průběhu léčení
Pokud je vaše pracovní neschopnost dlouhodobá, tj. její trvání přesáhne 2 měsíce, a vy si přejete, aby pojistné plnění bylo vypláceno průběžně, je možné pracovní neschopnost oznámit kdykoliv za jejího trvání po uplynutí karenční lhůty. Předtím, než začnete vyplňovat on-line formulář, si připravte lékařem potvrzený formulář Lékařská zpráva. Lékařská zpráva musí být potvrzena vaším ošetřujícím lékařem vždy po datu splátky v měsíci, za který uplatňujete nárok. Podklady budete mít možnost vložit v průběhu oznámení.
Lékařské potvrzení budete následně dokládat pravidelně každý měsíc po dobu trvání vaší pracovní neschopnosti prostřednictvím Klientské zóny přes tlačítko „Doložit pokračování/ukončení pracovní neschopnosti“, které naleznete v části Moje hlášení v detailu dané pojistné události. Do Klientské zóny se jednoduše přihlásíte na stránce moje.csobpoj.cz nebo prostřednictvím odkazu, který od nás obdržíte ihned po registraci vaší pojistné události.
Vyplnění lékařské zprávy bývá zpoplatněno. Pojistitel tyto náklady neproplácí.
Co je důležité vědět
Povinnost hradit splátky úvěru včetně poplatků za pojištění trvá i po oznámení pojistné události. Do sdělení výsledku likvidace proto nastavené splátky nepřerušujte. Po ukončení šetření je pojistné plnění vypláceno na účet banky, která ho následně použije k úhradě závazků z vašeho úvěrového účtu.