Cestovní pojištění v době covidu
Časté otázky a odpovědi
-
Covid pas nebo přesněji certifikát pro cesty do zahraničí najdete na Očkovacím portálu občana ocko.uzis.cz.
S certifikátem získáte potvrzení o očkování, absolvování PCR testů nebo o prodělaném Covidu.
Přihlásit se na očkovací portál můžete různými způsoby. Nejjednodušším a nejbezpečnějším způsobem je využít pro přihlášení bankovní identitu.
Pokud bankovní identitu ještě nemáte, zařiďte si ČSOB ID hned.
-
Covid pas je ve své podstatě certifikát o provedeném očkování, o výsledku negativního testu nebo o prodělaném onemocnění covid-19.
a, Cerfitikát o provedeném očkování
Dostupné jsou certifikáty jak po první, tak po druhé dávce. V případě, že jste absolvovali druhou dávku, automaticky je již vidět pouze certifikát po druhé dávce.
b, Certifikát o výsledku negativního PCR nebo antigenního testu
Pokud absolvujete testování na oficiálním odběrovém místě, najdete zde výsledek testu v podobě certifikátu.
c, Certifikát o prodělaném onemocnění covid-19
Tento certifikát zde najdete pouze v rozmezí od 10. do 180. dne od prvního pozitivního PCR testu.
Na certifikátu najdete své jméno, příjmení, datum narození. Doporučujeme si certifikát stáhnout do mobilu nebo vytisknout a pečlivě uložit pro případ kontroly v zahraničí.
Všechny uvedené certifikáty splňují náležitosti, které na ně klade EU, proto jsou pro cesty do zahraničí vhodné.
-
Ano, bude.
Cestovní pojištění se nebude vztahovat pouze na cestování do zemí, kam Ministerstvo zahraničních věcí (MZV ČR) vydalo výslovné varování nebo zakazuje cestovat v souvislosti s Covid-19 do dané destinace. Doporučujeme si toto vždy ověřit na webových stránkách MZV ČR.
-
Tuto informaci získáte na webových stránkách MZV ČR, konkrétně na stránce Rozcestník - aktuální informace k cestám do zahraničí.
-
Potvrzení o pojištění včetně doložky covid-19 vystavuje na požádání ČSOB Pojišťovna. O potvrzení je třeba zažádat v dostatečném časovém předstihu na e-mailové adrese info@csobpoj.cz. Do e-mailu je potřeba uvést identifikaci klienta a bližší podrobnosti o plánované cestě, tj. zejména termín a konkrétní zemi. Potvrzení je možné vystavit v českém nebo anglickém jazyce.
Pozn.: Pokud není třeba vystavit potvrzení kvůli jiným důvodům, než je samotný odjezd na dovolenou (např. získání víza), je ideální si požádat cca 1-2 týdny před odjezdem. Vhledem k tomu, že situace se neustále mění, není možné vystavovat potvrzení na zájezdy s větším časovým předstihem.
-
Ne.
V tomto případě není test na covid-19 možné považovat za akutní onemocnění, a není tak z cestovního pojištění kryt. Pokud se jedná o karanténu, která je daným státem nařízena jako povinná při příjezdu (nutnost jejího absolvování je uvedena na stránkách MZV ČR), náklady by taktéž hrazeny nebyly. V tomto případě by byla v souladu s pojistnými podmínkami uplatněna výluka zásahu veřejné moci.
-
Ano.
V případě neuskutečnění cesty je možné cestovní pojištění před jeho počátkem stornovat. K ukončení stačí sepsat žádost a zaslat ji do pojišťovny.
-
V případě uzavřeného pojištění stornopoplatků je možné uplatnit plnění z tohoto pojištění, pokud bude doložena lékařská zpráva o onemocnění nebo potvrzení hygienické stanice o nutnosti absolvovat nařízenou karanténu.
-
Ano.
Za předpokladu vycestování do "bezpečné země".
Onemocnění covid-19 považujeme za akutní onemocnění, na které se vztahuje pojištění léčebných výloh. Proplatíme tedy pobyt v nemocnici, ošetření lékařem i předepsané léky.
-
Ano.
na obě situace se vztahuje automatické prodloužení pojistné doby až o 30 dní. V takovém případě se pojistná ochrana zdarma prodlouží na nezbytně nutnou dobu.
-
Ano.
Onemocnění covid-19 i nakázanou karanténu považujeme za akutní onemocnění. Pokud by v takovém případě bylo nutné hradit delší ubytování např. ve vyčleněném hotelovém pokoji, byly by náklady proplaceny z pojištění léčebných výloh. V těchto případech je třeba kontaktovat asistenční službu a další postup řešit v souladu s jejími pokyny.
-
Ano.
Z pojištění léčebných výloh bychom uhradili i náklady na nové letenky pro cestu zpět. V těchto případech je třeba kontaktovat asistenční službu a další postup řešit v souladu s jejími pokyny.
-
Pro takový případ doporučujeme pojistit Pojištění cesty. Z toho připojištění bychom uhradili i cestovní služby, které nemohly být využity.
-
Je třeba doložit zejména lékařskou zprávu o onemocnění nebo potvrzení hygienické stanice (příp. jiné instituce) o nutnosti absolvovat povinnou karanténu. Dále doklady k ubytování, případně stravování, náhradní letenky. Hradíme nezbytné a účelně vynaložené náklady, které nebyly reparovány jinak, což je při likvidaci důsledně posuzováno.
Asistenční služba
466 100 777
V provozu NONSTOP
V případě problémů v zahraničí nebo pro nahlášení škody volejte asistenci. Kontaktujte asistenci i v případě komplikací spojených s nařízenou karanténou.
Sjednejte si nyní se slevou 20 %
Nezapomeňte si připravit rodná čísla všech spolucestujících a vše půjde jako po másle.